Dla dzieci
Kurs treningu myślenia twórczego

Czym jest trening twórczego myślenia Iskra?
Dosłownie w paru słowach ...
System ćwiczeń, zabaw i zadań, który zwiększa potencjał twórczy dziecka.
To również odpowiedź na potrzeby najbliższej, coraz dynamiczniejszej przyszłości.
Dzięki kursowi dzieci i młodzież poznają swoje mocne strony i uzdolnienia, które wykorzystują w procesie tworzenia.
Celem kursu jest również przełamywanie barier oraz kreowanie wewnętrznej motywacji.
Jakie kompetencje rozwija trening twórczości?
Czyli … rozwinięcie tematu
Tworzenie innowacji
Świadomości swoich mocnych stron oraz ich wykorzystywanie
Skuteczna komunikacja
Zarządzanie pomysłami
Prezentacja wytworów własnej pracy oraz pracy zespołu
Praca zespołowa
Czego dokładnie dzieci uczą się podczas treningu?
Czyli … czas na detale
Podczas kursy nacisk kładę na:
- Rozwijanie umiejętności giętkości, płynności, oryginalności myślenia.
- Prezentację, realizację własnych pomysłów oraz “przekonywanie” pozostałych do własnych idei.
- Twórcze i aktywne reagowanie na pojawiające się trudności.
- Odważne i nieszablonowe postępowanie.
- Rozwijanie potencjału twórczego poprzez rozwój umiejętność współpracy w zespole, słuchania innych, wyrażania swojego zdania, proszenia o pomoc, wspierania innych.
- Rozwijanie potencjału twórczego poprzez aktywności takie jak rozwiązywanie konfliktów, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji.
- Rozwiązywanie problemów w sposób twórczy i wychodzący poza schematy.
- Tworzenie prac o charakterze techniczno-plastycznym.
- Nazywanie, rozpoznawanie i reagowanie na pojawiające się emocje.
- Określenie swoich mocnych, jak i słabych stron oraz umiejętne korzystanie z tej wiedzy w codziennych sytuacjach.
- Rozwijanie myślenia o skutkach i konsekwencjach podejmowanych działań.
- Poznanie sposobów na radzenie sobie z barierami twórczego działania.

Zawsze jest sposób, żeby zrobić coś lepiej. Znajdź go.
T. Eddisson (1847 - 1931)
Jak wyglądają warsztaty?

Treningi mają charakter warsztatowy
Metoda warsztatowa pozwala na równą aktywność wszystkim uczestnikom, wzajemną obserwację i tworzenie poczucia wspólnoty grupy.
Jako prowadząca warsztaty jestem trenerem tzn. pełnię rolę bardziej “team managera” niż “typowego” nauczyciela.
Oznacza to, iż nadzoruję pracę grupy, wyznaczam kierunki, koordynuję, ale jednocześnie słucham pomysłów uczestników i wspieram ich w podążaniu za nimi. Podsuwam grupie zadania, wyzwania, zabawy jednak nie wyręczam dzieci w ich realizacji. Pozwala to dzieciom samodzielnie działać, popełniać błędy i doskonalić umiejętności pokonywania napotkanych barier.
Zajęcia przeprowadzam metodą zabawową.
Interesuje cię rozwój pamięci lub twórczości?
Zapisz się na newsletter a otrzymasz powiadomienia o najnowszych e-bookach, szkoleniach i wpisach na moim blogu.